Skip Navigation LinksNieuws

Nieuws
10 juni 2019
Slimme online marketingstrategieën voor vastgoedprojecten
Hoe werkt online marketing in de praktijk en hoe kun je hier je voordeel mee doen? Je leert het in de Mastercourse E-Business van NEPROM.

Online marketing is dé manier om continu de temperatuur van de vastgoedmarkt op te nemen en essentiële kennis te verzamelen over de steeds veranderende vraag. Hoe dit werkt in de praktijk en hoe je hier je voordeel mee kunt doen, leer je in de Mastercourse E-Business​ van NEPROM.

De mastercourse is een intensieve tweedaagse training voor iedereen die geïnteresseerd is in de mogelijkheden van nieuwe media en data bij de ontwikkeling van nieuwbouwwoningen. Niet alleen bij commerciële ontwikkelaars en woningcorporaties, maar ook bij banken, gemeenten en adviesbureaus.

Hoofddocent Arjan Terpstra (EvoBuzz) is verantwoordelijk voor de rode lijn van de training, waarin hij nauw samenwerkt met drie experts in e-business en online marketing. "Het is een combinatie van kennis, praktijkvoorbeelden en het toepassen van de theorie in de praktijk. In de praktijkcase wordt dit steeds verder uitgediept. Zo leer je hoe je een mediastrategie ontwikkelt en uitvoert. Welke tools de grote spelers inzetten en wat dat oplevert. Hoe je de data genereert die je nodig hebt. Maar ook hoe je zorgvuldig omgaat met persoonlijke gegevens, in lijn met de Europese privacywet (AVG). Ook met het oog op de reputatie van je onderneming is dit een belangrijk thema."

Actuele informatie is goud waard
Waarom zou je investeren in online marketing? "Juist nu de vastgoedmarkt zich zo snel ontwikkelt, moet je bovenop de vraag zitten. De concurrentie is fel. Wat vorig jaar nog in trek was is dat nu niet meer. Een goede mediastrategie geeft je de mogelijkheid om live marktonderzoek te doen, continu te toetsen wat er gebeurt in de markt. Hoe groot is de doelgroep voor die categorie woningen? Waarin zijn mensen geïnteresseerd, wat willen ze kopen? Door het slim in te richten beschik je over actuele kennis. Dat geeft je de kans om als eerste in te spelen op kansen in de markt. Het levert extra winst op en minimaliseert de faalkosten. Die kennis is goud waard. Het is een waardevolle investering in de toekomst."

Kennis tappen bij topontwikkelaars
Uniek aan de mastercourse is dat cursisten een kijkje in de keuken krijgen bij belangrijke ontwikkelaars  als AM en BPD. Terpstra: "Je krijgt de kans om actuele kennis te tappen bij deze bedrijven, bedrijven die fors investeren in de nieuwste e-business ontwikkelingen. Dat, in combinatie met de focus op nieuwbouw, maakt deze training bijzonder."

https://intern.neprom.nl/Nieuwsafbeeldingen/overig/Arjan-Terpstra.jpg, https://intern.neprom.nl/Nieuwsafbeeldingen/overig/Arjan-Terpstra.jpg

Tags