Skip Navigation LinksArtikel

DVDP-Nieuws
17 februari 2020
#hoedan, van wijkwinkelcentrum naar hart van de wijk

​Meer bezoekers, meer omzet, een wijk met een hart, een centrum met een ziel. Bij Syntrus Achmea werken ze elke dag keihard om het financieel rendement op vastgoedbeleggingen te optimaliseren. Mooi die extra Euro’s die ze zo verdienen voor hun klanten (pensioenfondsen en verzekeraars), maar diezelfde klanten vragen hen ook om via vastgoed te zorgen voor maatschappelijke betekenis. En daar gaat het hart nog sneller van kloppen. Syntrus Achmea begint de zoektocht naar maatschappelijke impact vaak simpelweg door het betrekken van die maatschappij bij vastgoed, bij de woningen, winkels, zorgvastgoed en wijkcentra waar ze in beleggen. Zij zorgen voor verbinding tussen en met de bewoners en genereren zo de basis voor verbetering. Nieuwsgierig hoe? Jos Sentel en Boris van der Gijp kruipen samen met de workshop deelnemers in de huid van Gerda en Henk, Fatima, Femke en Sjoerd, maar ook Anne, Winston en Abdel. Wie dit zijn? Stuk voor stuk ‘gewone’ mensen die regelmatig gebruik van een van onze wijkcentra. En allemaal mensen die eigenlijk veel meer willen dan alleen een cluster winkels voor de dagelijkse boodschappen. Zorg of gezelligheid bijvoorbeeld, of even een plek om niet helemaal alleen te zijn. Wat maakt het winkelcentrum een plek van betekenis voor deze mensen? Hoe kunnen wij een bijdrage leveren aan het geluk en gezondheid van de bezoekers? Hoe kan een dergelijke plek ook zorgen voor verbinding tussen mensen? Wat is dan de rol van ons als vastgoedsector (dus ook ontwikkelaars)? Via een interactieve spelvorm gaan we met Gerda, Henk, Fatima en de anderen op zoek naar verbinding en antwoorden. ​

https://intern.neprom.nl/Afbeeldingen/dvdp/winkelcentrum-syntrus.jpg, https://intern.neprom.nl/Afbeeldingen/dvdp/winkelcentrum-syntrus.jpg