Nieuws
24 oktober 2016
Publiekscampagne 'Ik woon zen' van start
De bewustwordingscampagne ‘Ik woon zen’ is vandaag officieel gestart. Met de online campagne worden de voordelen van Zeer Energiezuinige Nieuwbouw (ZEN) onder de aandacht gebracht bij de consument.
Vandaag is het zover: de bewustwordingscampagne ‘Ik woon zen’ is officieel gestart. De campagne is ontwikkeld om mensen aan het denken te zetten. Met een prikkelende video, online campagne en website worden de voordelen van Zeer Energiezuinige Nieuwbouw (ZEN) onder de aandacht gebracht bij de consument.  

Zeer Energiezuinige Nieuwbouw (ZEN) is het vervolgprogramma van de partijen in het Lente-akkoord (Aedes, Bouwend Nederland, NEPROM, NVB en de minister van BZK). Met ZEN wordt een positieve kanteling in de woningmarkt gestimuleerd, waardoor energie niet langer een kostenpost is, maar een waardevermeerdering. Over vijf jaar is alle nieuwbouw (bijna) energieneutraal of zelfs energieleverend. Een mooie kans. Niet alleen voor de bewoners en samenleving, maar ook voor de bouwer, de corporatie, de belegger en de projectontwikkelaar.

Maak het verschil met ZEN
De focus van ZEN ligt op energiereductie, een term die de consument nu nog weinig zegt. Maar met de bewustwordingscampagne is energiereductie inzichtelijk gemaakt en vertaald naar concrete voordelen. Energiezuinig wonen maakt een fundamenteel verschil in het wooncomfort, de portemonnee en het milieu. Bij comfort, gezond binnenklimaat, energielasten verlaging en waardevermeerdering heeft de consument wel een beeld. Ga voor meer informatie naar www.ikwoonzen.nl