Skip Navigation LinksNieuws

Nieuws
18 april 2018
Slimme online marketingstrategieën voor vastgoedprojecten
Online marketing is dé manier om continu de temperatuur op te nemen van de vastgoedmarkt en de veranderende vraag te monitoren.

Mastercourse E-business

Online marketing is dé manier om continu de temperatuur op te nemen van de vastgoedmarkt en essentiële kennis te verzamelen over de steeds veranderende vraag. Hoe dit werkt in de praktijk en hoe je hier je voordeel mee kunt doen, leer je in de Mastercourse E-Business van NEPROM.

De mastercourse is een intensieve tweedaagse training voor iedereen die geïnteresseerd is in de mogelijkheden van nieuwe media en data bij de ontwikkeling van nieuwbouwwoningen. Niet alleen bij commerciële ontwikkelaars en woningcorporaties, maar ook bij banken, gemeenten en adviesbureaus.

Actuele informatie is goud waard
Waarom zou je investeren in online marketing? Hoofddocent Arjan Terpstra (EvoBuzz) schetst een beeld van de huidige marktsituatie: “Juist nu de vastgoedmarkt zich zo snel ontwikkelt, moet je bovenop de vraag zitten. De concurrentie is fel. Wat vorig jaar nog in trek was is dat nu niet meer. Een goede mediastrategie geeft je de mogelijkheid om live marktonderzoek te doen, continu te toetsen wat er gebeurt in de markt. Hoe groot is de doelgroep voor die categorie woningen? Waarin zijn mensen geïnteresseerd, wat willen ze kopen? Door het slim in te richten beschik je over actuele kennis. Dat geeft je de kans om als eerste in te spelen op kansen in de markt. Het levert extra winst op en minimaliseert de faalkosten. Die kennis is goud waard. Het is een waardevolle investering in de toekomst.”

Kennis tappen bij topontwikkelaars
Uniek aan deze mastercourse is dat cursisten een kijkje in de keuken krijgen bij belangrijke ontwikkelaars als AM en BPD. Terpstra: “Je krijgt de kans om actuele kennis te tappen bij deze bedrijven, bedrijven die fors investeren in de nieuwste e-business ontwikkelingen. Dat, in combinatie met de focus op nieuwbouw, maakt deze training bijzonder.”

Hoofddocent Arjan Terpstra is verantwoordelijk voor de rode lijn van de training, waarin hij nauw samenwerkt met drie experts in e-business en online marketing. “Het is een combinatie van kennis, praktijkvoorbeelden en het toepassen van de theorie in de praktijk. In de praktijkcase wordt dit steeds verder uitgediept. Zo leer je hoe je een mediastrategie ontwikkelt en uitvoert. Welke tools de grote spelers inzetten en wat dat oplevert. Hoe je de data genereert die je nodig hebt. Maar ook hoe je zorgvuldig omgaat met persoonlijke gegevens, in lijn met de nieuwe Europese privacywet (AVG) die op 25 mei ingaat. Ook met het oog op de reputatie van je onderneming is dit een belangrijk thema.”

Wat leer je tijdens de mastercourse?

De belangrijkste leerdoelen op een rij
  1. De klantreis: wat is een klantreis? Hoe ziet de klantreis in het vastgoed eruit? Hoe pas ik deze kennis toe in mijn marketingstrategie?
  2. Inzichten en mogelijkheden van de nieuwe media in brede zin.
  3. Een marketingstrategie en marketingplan ontwikkelen, op projectniveau en overkoepelend.
  4. De nieuwe Privacywet kennen en in de praktijk kunnen toepassen.
  5. Toepassingen van blockchain kennen en in praktijk brengen.

Aanmelden
Meld je aan door dit formulier in te vullen en op te sturen naar opleidingen@neprom.nl o.v.v. 'Aanmelding Mastercourse E-business'. Kosteloos annuleren is mogelijk tot 2 weken voor aanvang van de bijeenkomst. Meer informatie vind je hier. 

Reserveer vrijblijvend een plek
Overweeg je de mastercourse te gaan volgen en wil je gegarandeerd zijn van een plek? Neem dan geheel vrijblijvend een optie. Wij reserveren je plek alvast voor je en houden contact met je over het al dan niet definitief maken van de optie. Stuur een mail met je contactgegevens naar opleidingen@neprom.nl o.v.v. 'Optie Mastercourse E-business'.
https://intern.neprom.nl/Nieuwsafbeeldingen/overig/arjanterpstra.png

Tags