Skip Navigation LinksNieuws

Nieuws
9 januari 2019
​Groot bereik consumentensite Bewust Nieuwbouw
De website Bewust Nieuwbouw, een consumentensite die in 2015 werd opgezet door de NEPROM, trekt maandelijks vele duizenden bezoekers. In november 2018 scoorde Bewust Nieuwbouw een nieuw maandrecord met ruim 18.000 bezoekers.

Over het hele jaar 2018 kwam het totale aantal bezoekers van de site Bewust Nieuwbouw uit op 155.000. Het meest gelezen zijn de artikelen over financiën, duurzaamheid en aardgasvrij, en over het delen van voorzieningen en woonwensen van senioren in combinatie met toekomstbestendig wonen.

Ongeveer een op de vijf consumenten komt op de site terecht dankzij een doorverwijzing op een projectsite van een ontwikkelaar, nieuwbouwmakelaar of belegger. Ook vinden veel consumenten de site doordat ze zoeken op bepaalde zoektermen zoals nieuwbouwhypotheek, aardgasvrij, bouwvocht of garanties. Ruim tien procent van de bezoekers gaat direct naar de site omdat ze al bekend zijn met bewustnieuwbouw.nl. Tijdens Woonbeurzen zoals in Rotterdam en Den Haag, evenementen die een keer per jaar plaatsvinden, krijgt de redactie steeds vaker te horen van consumenten dat ze de site al kennen.

Promotie via social media
Ook vindt er promotie van de artikelen plaats via sociale media. Vooral op facebook is het bereik enorm. Consumenten laten reacties achter (vooral bij de artikelen over duurzaamheid en aardgasvrij en over senioren in combinatie met wonen). Bewust Nieuwbouw is het afgelopen jaar ook gestart met promotie van artikelen via Instagram om het bereik te vergroten onderen jongere generaties. In 2018 was 29 procent van de bezoekers tussen de 25 en 34 jaar, 25 procent tussen de 35 en 44 jaar, bijna 19 procent tussen de 45 en 54 jaar, ruim 13 procent tussen de 55 en 64 jaar, bijna acht procent 65+ en ongeveer zes procent tussen de 18 en 24 jaar.

Best scorende artikelen in 2018
Los van de standaardartikelen over garanties, energiezuinig en duurzaam wonen en bouwvocht (hoe kom je ervan af) trokken de volgende artikelen de aandacht van consumenten (Top 5 best gelezen nieuwsartikelen 2018);
• De hoogte in: wonen in een wolkenkrabber - interview met AM over wonen op grote hoogte. Aanleiding de bouw van de hoogste woontoren van Nederland in Rotterdam – De Zalmhaven;
• Geen seniorenwoning maar een huis geschikt voor iedereen - interview met De Nijs over de vraag naar toekomstbestendige woningen als gevolg van de vergrijzing;
• Waar u op moet letten bij de financiering van meerwerk - interview met een financieel adviseur over de vraag wat je allemaal kunt meefinancieren in je nieuwbouwhypotheek en wat meerwerk kan betekenen voor de waarde van je nieuwbouwhuis;
• Help! Mijn nieuwbouwhuis is nog niet klaar - interview met een financieel adviseur over de gevolgen van bouwvertraging voor de portemonnee met enkele tips;
• Poll: Bent u bereid om voorzieningen te delen? - Oproep aan bezoekers van de website om aan te geven in hoeverre ze bereid zijn om voorzieningen te delen als ze een nieuwbouwhuis kopen of huren, en welke deel-voorzieningen daarbij de voorkeur hebben.

Ambitie
De NEPROM wil consumenten blijven informeren over de voordelen van nieuwbouw. De kosten van de website worden voor ongeveer de helft gedragen door de vereniging. Het resterende deel komt van partijen – leden en niet-leden van de NEPROM – die de website een warm hart toedragen. Ontwikkelaars, bouwers, beleggers en nieuwbouwmakelaars kunnen een vrijwillige bijdrage geven. Ruim dertig partijen dragen inmiddels bij. Ook dit jaar is een vrijwillige bijdrage welkom. De NEPROM heeft hiervoor een verzoek uitgedaan naar partijen die al eerder een donatie hebben gedaan. Ook nieuwe partijen zullen worden aangeschreven.

https://intern.neprom.nl/Nieuwsafbeeldingen/overig/BewustNieuwbouwHeader.jpg, https://intern.neprom.nl/Nieuwsafbeeldingen/overig/BewustNieuwbouwHeader.jpg

Tags