Op dinsdag 12 november kwamen 25 communicatieprofessionals van NEPROM-lidbedrijven samen in Den Haag voor de start van het nieuwe communicatienetwerk van NEPROM. Mare Schreur, adviseur communicatie bij NEPROM, opende de bijeenkomst en benadrukte het belang van samenwerking en korte lijnen voor het effectief aanpakken van thema's binnen de sector. Ze lichtte de ambities en doelen van het netwerk toe en vertelde over het positioneringstraject van NEPROM. Directeur Fahid Minhas stelde zich voor, gaf een update over actuele lobbyactiviteiten en besprak de uitdagingen rond reputatie en negatieve beeldvorming.
Vervolgens presenteerde Paul Stamsnijder van de Reputatiegroep over reputatiemanagement binnen de ontwikkelsector. Hij besprak het belang van een sterke sectorreputatie, het opbouwen en meten hiervan, lessen uit andere sectoren en strategieën voor issuemanagement, zoals preventie en crisisaanpak. Stamsnijder ging ook in op polarisatie in de sector en de verschuiving van focus van individuele naar collectieve reputatie voor projectontwikkelaars.
Na de presentatie volgde een interactieve sessie waarin de communicatiebehoeften binnen de groep werden besproken. Dit leverde waardevolle inzichten op die als basis dienen voor toekomstige netwerkactiviteiten. De bijeenkomst werd afgesloten met een informele borrel, waar deelnemers verder konden netwerken en ideeën uitwisselen. NEPROM beschouwt deze kick-off als een geslaagde start en kijkt uit naar het vervolg van deze sessies om de organisatie verder te versterken op het gebied van communicatie en positionering.