Nieuws
10 april 2019
Ruim 10.000 abonnees nieuwsbrief Bewust Nieuwbouw
Het aantal abonnees op de maandelijkse nieuwsbrief van woonconsumentensite Bewust Nieuwbouw is in amper vier jaar tijd de 10 duizend gepasseerd.

Het aantal abonnees op de maandelijkse nieuwsbrief van woonconsumentensite Bewust Nieuwbouw is in amper vier jaar tijd de 10 duizend gepasseerd. Het idee voor kennis- en inspiratie platform voor potentiële kopers en huurders van een nieuwbouwhuis ontstond tijdens de crisis.

De NEPROM wilde en wil met dit initiatief woonconsumenten enthousiast maken voor nieuwbouw en zorgen voor goede informatie over woontrends, de financiering van een nieuwbouwhuis en nieuwe ontwikkelingen zoals de energietransitie en duurzaamheid. Directeur Jan Fokkema van de NEPROM meent dat het platform Bewust Nieuwbouw in een behoefte voorziet en zegt blij te zijn dat zoveel consumenten de site weten te vinden.

Wat is er te vinden op de site
Hoe werkt het precies als je een nieuwbouwhuis wilt kopen of huren? Waar moet je op letten als starter of doorstromer? En waarom zóu je eigenlijk voor nieuwbouw kiezen? Op deze en andere vragen geeft de website van Bewust Nieuwbouw antwoord. Verder is er op de site ook informatie te vinden over bijvoorbeeld koopcontracten, de verschillende soorten rentes, het belang van garanties en daarnaast vinden consumenten er informatie over installaties, wet- en regelgeving, innovatieve (bouw)materialen, energiezuinigheid, wat er allemaal valt onder servicekosten als je een huis huurt, en nog veel meer.

Woontrends
De redactie van Bewust Nieuwbouw nodigt regelmatig ontwikkelaars, beleggers en andere vastgoedpartijen uit om te vertellen over trends en nieuwe ontwikkelingen, zoals bijvoorbeeld nieuwe vormen van mobiliteit en woontrends voor senioren. Suggesties zijn altijd welkom. Laat het ons weten: redactie@bewustnieuwbouw.nl

Ook de consument aan het woord
Daarnaast staan onder het kopje bewoners vertellen artikelen over huurders en kopers van een nieuwbouwhuis. Waarom kozen ze voor nieuwbouw? Waar zijn ze vooral blij mee? En hoe pakte het kopen of huren van een nieuwbouwhuis uit in de praktijk.

Veranderingen
Op de website van Bewust Nieuwbouw zijn recent wat wijzigingen doorgevoerd. Op de menubalk op de homepage zijn twee nieuwe tabjes aangebracht zodat consumenten nog makkelijker informatie kunnen vinden over aardgasvrij en het energielabel. Onderwerpen waar iedereen mee te maken heeft en krijgt.

Vindbaarheid en de sociale media
Veel consumenten vinden de website doordat ze via google op zoek zijn naar informatie over een bepaald onderwerp. Populaire zoektermen zijn: projectnotaris, bouwvocht, grondrente, verwarming ’s nachts lager en tips voor nieuwbouw. Ook komen consumenten op de site dankzij een doorverwijzing op een projectsite als ze interesse hebben in een bepaald nieuwbouwproject. Of ze zien berichten voorbij komen op de sociale media zoals Facebook, Instagram, Twitter of LinkedIn. Bewust Nieuwbouw heeft op Facebook ruim 3200 volgers.

Ga naar bewustnieuwbouw.nl

Tags