Nieuws
14 juni 2017
Dit is de NEPROM: Janine Vieveen
Met de serie ‘Dit is de NEPROM’ willen we laten zien dat onze vereniging gemaakt wordt door actieve en gedreven mensen, werkzaam bij onze lid-bedrijven. Deze keer: Janine Vieveen (AM).
Met de serie ‘Dit is de NEPROM’ willen we laten zien dat onze vereniging gemaakt wordt door actieve en gedreven mensen, werkzaam bij onze lid-bedrijven. En we willen professionals inspireren om met hun ervaring en expertise bij te dragen aan onze verenigingsactiviteiten.

Wie ben je?
Mijn naam is Janine Vieveen, 28 jaar oud en sinds 2010 werkzaam bij projectontwikkelaar AM. Hier ben ik in mijn huidige functie werkzaam als Verkoopmanager. Vanuit die functie ben ik verantwoordelijk voor het invullen van de klantbehoefte en het gehele verkoopproces van initiatief tot na oplevering. Hierbij streef ik ernaar de meest optimale product/marktcombinatie bij nieuwbouwprojecten te ontwikkelen. In mijn projecten ben ik vanaf het schetsontwerp al betrokken, op dat moment breng ik de doelgroepen en woonbehoeften in kaart, vervolgens worden deze vertaald naar het product én commercieel in de markt gezet. Ik ben als het ware de schakel tussen de consument en co-makers. Op dit moment werk ik aan een aantal hoog stedelijke ontwikkelingen in Amsterdam zoals Xavier (Zuidas), Cruquiuswerf en Somerparc (Amsterdam Oost).

Wat is je betrokkenheid bij de NEPROM?
Binnen de NEPROM maak ik sinds 2016 deel uit van het Campagneteam Bewust Nieuwbouw. Dit is een kennis- en informatieplatform over nieuwbouw koop- en huurwoningen, met onder meer nieuws, achtergronden over onderwerpen zoals energieprestaties, garanties en financiën, ervaringsverhalen en de stappen die klanten doorlopen om een nieuwbouwhuis te kopen of te huren. Het platform is een initiatief van de NEPROM en bestemd voor consumenten, projectontwikkelaars, beleggers, bouwers, corporaties (aanbieders) en andere professioneel betrokkenen. Het campagneteam verzorgt actuele onderwerpen en artikelen voor op het platform en is continu bezig met het verbeteren van de verbinding tussen aanbieders en consumenten.

Wat is jouw bijdrage aan onze sector?
De meeste consumenten hebben weinig tot geen ervaring met het kopen of huren van een nieuwbouwwoning. Ik hoop dat mede dankzij mijn rol in het campagneteam van Bewust Nieuwbouw, we klanten kunnen helpen om zich beter te oriënteren op deze stap. Met de artikelen op het platform voorzien we de klant van nuttige informatie en zorgen we dat ze goed voorbereid het gesprek met de professionals aan kunnen gaan. Dit maakt dat we als professionals sneller en gemakkelijker de wensen van de klant kunnen vertalen naar een product dat bij hen past.

Tags