Nieuws
25 oktober 2017
Bewust Nieuwbouw op Woonbeurs Den Haag
Komende zaterdag staat Bewust Nieuwbouw op de Woonbeurs Den Haag + Regio om toekomstige huurders en kopers van een nieuwbouwhuis te werven voor de maandelijks nieuwsbrief.

Consumenten enthousiasmeren en informeren over nieuwbouw. Dat doet het platform Bewust Nieuwbouw. Drie jaar geleden werd het opgezet door de NEPROM. Komende zaterdag staat Bewust Nieuwbouw op de Woonbeurs Den Haag + Regio om toekomstige huurders en kopers van een nieuwbouwhuis te werven voor de maandelijks nieuwsbrief en ze over de voordelen van een nieuwbouwhuis te vertellen. Eerder dit jaar wist het team van Bewust Nieuwbouw tijdens de Woonbeurs Rotterdam al een flink aantal nieuwe inschrijvingen binnen te halen.
  
Onderzoek heeft uitgewezen dat een kwart van de mensen die op zoek zijn naar een nieuw huis voor bestaande bouw gaan, ongeveer 15 procent wil beslist een nieuwe woning en maar liefst 60 procent maakt het niet uit. Bewust Nieuwbouw wil twijfelaars over de streep trekken en consumenten goed informeren. De site staat vol relevante informatie voor toekomstige kopers en huurders van een nieuwbouwhuis. Informatie over de voordelen van nieuwbouw en onderwerpen die te maken hebben met financiën, energiezuinig wonen, garantieregelingen en veel meer. Het gaat om hoogwaardige en betrouwbare informatie over actualiteiten, algemene onderwerpen en ervaringsverhalen van consumenten. Onderwerpen die ontwikkelaars, bouwers, beleggers en andere partijen kunnen gebruiken in de communicatie richting klanten. Nieuwsberichten kunnen bijvoorbeeld geplaatst worden op projectsites.

Groeiende interesse voor de site
Het bereik van de site Bewust Nieuwbouw is enorm toegenomen sinds de start in november 2014. Vooral in het afgelopen jaar heeft de site veel nieuwe bezoekers naar zich toe weten te trekken. Het gaat om vele honderden bezoekers per dag. Ook het aantal volgers op facebook steeg enorm: in december 2016 waren er 930 volgers tegen ruim 2100 nu. Iedere dag komen er nieuwe volgers bij. Consumenten reageren op berichten en delen die met anderen. Het aantal aanmeldingen voor de consumenten nieuwbrief steeg in het afgelopen jaar van 2800 naar ruim 4900 en daar komen zeker nieuwe aanmeldingen bij komende zaterdag tijdens de Woonbeurs in Den Haag.

Bijdrage van zakelijke gebruikers van Bewust Nieuwbouw
De NEPROM heeft aan ontwikkelaars, bouwers, beleggers en nieuwbouwmakelaars een vrijwillige bijdrage gevraagd om het platform Bewust Nieuwbouw te steunen. De redactie geeft zakelijke gebruikers die een vrijwillige bijdrage geven de mogelijkheid om een trend aan te dragen. Meerdere projectontwikkelaars, beleggers en andere partijen zijn al aan het woord geweest over onderwerpen als thematisch wonen voor senioren, een deelauto voor huurders van een nieuwbouwhuis en virtueel rondlopen in een nog te bouwen huis. Consumenten zien op deze manier met wat voor innovaties we in de sector bezig zijn. 

Campagneteam
Wim De Lathauwer, sales manager bij Amvest en lid van het campagneteam dat de redactie van Bewust Nieuwbouw ondersteunt: “Bewust Nieuwbouw is de vraagbaak op het gebied van kopen en huren van nieuwbouw. Voor particulieren en professionals.” De consumentennieuwsbrief kent ook een zakelijke variant waar u zich voor kunt aanmelden.

Goede tijden…
Het platform Bewust Nieuwbouw is opgezet in de periode dat consumenten wat voorzichtiger waren als het ging om het kopen van een huis: zowel bestaande bouw als nieuwbouw. De crisis ligt nu achter ons en sommige partijen zeggen "de consument komt toch wel". Een platform als Bewust Nieuwbouw is daarom niet meer nodig. Maar dat is lang niet overal het geval en er is ook geen garantie dat de markt zo blijft. Bovendien is het in het belang van de hele sector dat consumenten die een nieuwbouwhuis kopen of huren tevreden zijn en blijven. Daar kan goede informatie bij helpen.

Vragen of suggesties? Neem contact op met de reactie van Bewust Nieuwbouw: w.braanker@neprom.nl.