Leergang Projectontwikkeling
Al 30 jaar lang staat de Leergang Projectontwikkeling garant voor actuele vakkennis. Ben jij ook op zoek naar bredere bagage op het gebied van vastgoed- en locatieontwikkeling? Dan is deze gerenommeerde leergang wellicht iets voor jou. 

​Waarom deze leergang?

Als professional op het gebied van locatie- en projectontwikkeling wordt er veel van je gevraagd. Zo heb je te maken met vele actoren, belangen en wet- en regelgeving. Om locatie- en projectontwikkeling te laten slagen is goede samenwerking tussen de verschillende actoren dan ook cruciaal. Dat vraagt om de nodige bagage, zeker in een tijd waarin kennis en creativiteit doorslaggevende succesfactoren zijn. De Leergang Projectontwikkeling biedt deze rugzak die je van A tot Z inzicht geeft in het vak en in de werkwijze van de verschillende actoren die bij project- en locatieontwikkeling zijn betrokken. De kennis die wordt opgedaan wordt bovendien direct toegepast in een casusopdracht die gedurende de leergang in groepen wordt gemaakt. Niet alleen doe je veel kennis op bij de Leergang, het is ook een uitstekende versterking voor je netwerk in de branche die bijdraagt aan het begrip voor de belangen van de verschillende spelers.

Welke onderwerpen komen aan bod?

In vier blokken van twee dagen doorlopen we het hele vastgoedontwikkelingsproces. Van het bepalen van de kaders, het rond rekenen van een ontwerp, het managen van het traject met de bijbehorende spelregels tot en met de realisatie. Per blok wordt een onderdeel op hoofdlijnen behandeld en komen alle do’s en don’ts aan bod.

Wie zijn de docenten?

Ruim 20 specialisten uit de praktijk van p​ublieke en private zijde zetten al hun kennis en
ervaring in om jou te inspireren en wegwijs te maken, waaronder: Richard Reulink (DVP Planontwikkeling), Françoise Dechense (Multi) Wilco van Oosten (Inbo Architecten), Pierre van Rossum (gemeente Amsterdam), Redmar Wolf (Baker McKenzie), Phillip Smits (Blauwhoed), Pascal Sijstermans (Sumsonite), Maartje Luisman en Esther Vlaswinkel (SVP), Boris van der Gijp (Syntrus Achmea RE & Finance), Rob van Kalmthout (Heijmans Vastgoed), Erik Faber (Fakton), Roger Kersten (AKRO Consult), Bas van de Griendt, Jan van Duijvendijk (Barnsteen Advocatuur), Frank Heyligers (Sumsonite), Erika Samuels Brusse (SOURCE Attorneys-at-Law), Robert Dackus (3W Real Estate), Antoinette Kemper (Rebel Group), Rutger Grotenhuis ( Rebel Group), Paul Kerckhoffs (Loyens & Loeff), Rene Scherpenisse (Tiwos).

Voor wie is de leergang bedoeld?

De leergang is bedoeld voor alle medewerkers van projectontwikkelingsmaatschappijen (projectontwikkelaars, planeconomen en bijvoorbeeld ook HR en marketing) en voor iedereen die bij beleggers, gemeenten, corporaties, ontwerpbureaus of adviesbureaus bij het vastgoedproces betrokken is. Naast medewerkers van NEPROM-leden zijn ook deelnemers van niet-leden, overheden en corporaties welkom. Dat draagt bij aan het wederzijdse begrip en vergroot het netwerk van de deelnemers. Deelnemers hebben naast een afgeronde HBO-opleiding minimaal twee jaar relevante werkervaring.​
 

Casus

Tijdens de Leergang Projectontwikkeling wordt veel kennis overgedragen door praktijkdocenten. De Leergang kent geen tentamens. Om een praktische aanvulling te geven aan de opgedane theoretische kennis werk je samen met een aantal medecursisten aan een casus. De leergang wordt afgesloten met presentatie van de casus aan een jury. De casusgroepen bestaan uit 4-6 deelnemers met een zo divers mogelijke achtergrond. Bij aanvang van de leergang word je geïnformeerd over de samenstelling van jouw groep en krijg je de casus uitgereikt.

Je werkt de casus samen met je groep uit. In het tweede blok krijg je een uitgebreide toelichting op de casus en kun je alvast met je groep aan de slag. Tijdens de leergang zijn een aantal dagdelen gereserveerd voor het werken aan de casus met jouw groep. Buiten de lesblokken ga je ook aan de slag met je groep en bezoek je de locatie van de casus. Je verzamelt samen met je groep informatie en jullie doen voorbereidend werk voor het maken van een investeringsvoorstel en de presentatie van de casus. Naast de hiervoor bestemde lesblokken vergt de casus nog een redelijke tijdsinvestering.
b4beae87-a170-4c54-b8e6-37dc3c771ad7
Data
Geen data beschikbaar...
Downloads
Geen downloads beschikbaar...